Zapiekanka gryczano-twarożkowa

16 maja 2014
169 Wyświetleń

Ciągle ryż i makaron. 
A przecież kasza gryczana to podstawa w diecie kulturysty.
Pomimo swojej prostoty, stanowi dobrze zbilansowany posiłek, zapewniając komplet aminokwasów w towarzystwie węglowodanów złożonych. Gryczana jest źródłem witaminy B1 i PP oraz związków mineralnych wapnia, żelaza, fosforu, potasu, miedzi i magnezu. Jest także źródłem rutyny, która wzmacnia naczynia krwionośne i ułatwia wchłanianie wit. C.

Składniki (na 2 osoby):

  • 3 filiżanki kaszy gryczanej (woreczek)
  • 200 g twarożku
  • jajko
  • dwie łyżki drobno posiekanej pietruszki, ewentualnie innych ulubionych ziół
  • sól, pieprz, mielona papryka
  • 150 g jogurtu naturalnego

Wykonanie:

Ugotować kaszę na sypko w ilości wody w stosunku 1 kaszy – 1,5 wody. Do kaszy dodać sól, pieprz i paprykę mieloną.

W czasie, gdy kasza się gotuje należy lekko ubić jajko i zmieszać z rozkruszonym twarożkiem, solą, pieprzem, łyżką pietruszki.

Żaroodporne naczynie wysmarować tłuszczem, a następnie ułożyć warstwę kaszy, całą masę twarogową i ponownie kaszę.

Na wierzch rozsmarować jogurt doprawiony solą, pieprzem i rozmieszany z zieleniną.

Naczynie na 20-25 minut wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.

Zapiekankę najlepiej podawać z surówką lub sałatkami.

Analiza (100 g):

Wartość kaloryczna: 104 kcal

Białko ogółem: 17 g

Węglowodany ogółem: 7,5 g

Tłuszcze ogółem: 2 g

 
Karolina Kozela