Trening przedramion

14 września 2018
378 Wyświetleń

Przeprowadzanie treningu konkretnie na przedramiona jest tematem dość kontrowersyjnym. Zdania bowiem na temat efektywności i sensu wykonywania ćwiczeń na mięśnie przedramion są podzielone. Jedni uważają, że ich trening jest elementem kluczowym przy budowaniu mięśni rąk. Inni zaś twierdzą, że mięśnie przedramion są dostatecznie trenowane podczas innych ćwiczeń, które wykonujemy przez ruch rąk, przez co są pomijane. Osobiście nie wykonuję ćwiczeń specjalnie na przedramiona; są one najczęściej przeprowadzane przez kulturystów, raczej w celach czysto estetycznych.

Mięśnie przedramion biorą udział w większości ćwiczeń, podczas wyciskania sztangi leżąc, przy martwym ciągu lub podczas podciągania na drążku, kiedy pracują bardzo mocno. Mięśnie przedramion, podobnie jak mięśnie brzucha, bardzo łatwo się regenerują. Właśnie przez stosunkowo szybki czas regeneracji, celem rozbudowania symetrycznej muskulatury na rękach, można wykonywać ćwiczenia na przedramiona raz w tygodniu. Warto przy tym przyłączyć te ćwiczenia do treningu np. bicepsów lub treningów ogólnorozwojowych.

Mięśnie przedramion są w pełni angażowane podczas ruchu nadgarstków, wystarczy więc tylko jedno ćwiczenie do treningu przedramion. Jest to tzw. rolowanie sznurka. Przy wyprostowanych rękach należy zwijać sznurek z obciążeniem, trzymając deskę. Przy tym ćwiczeniu najważniejsze jest wykonywanie ruchu jedynie nadgarstkami, którymi ruszamy na przemian.

Podczas tego ćwiczenia należy wykorzystać małe obciążenie i wykonywać jak najwięcej powtórzeń, ponieważ stawy nadgarstkowe są bardzo delikatne, łatwo mogą ulec kontuzji i dlatego nie można ich przeciążać dużą wagą obciążenia.

Drugim ćwiczeniem może być ściskanie specjalistycznego ściskacza. Przy jednoczesnym absorbowaniu mięśni przedramienia, zwiększamy siłę naszego ścisku.

Ćwiczenia na przedramię, wbrew pozorom i powszechnym opiniom, zwiększają moc naszego chwytu podczas wyciskania sztangi leżąc, co może się okazać decydujące podczas zawodów siłowych.

Autor: Dominik Skrzyński