Oddychanie podczas treningu

29 stycznia 2019
319 Wyświetleń

Prawidłowy oddech podczas treningu jest niezwykle ważny, aby osiągnąć lepsze wyniki zarówno podczas ćwiczeń siłowych, jak i wydolnościowych. Im więcej powietrza dostarczamy naszemu organizmowi, tym więcej energii dostarczamy naszym mięśniom w zakresie wysiłku aerobowego.

Wydolność i objętość naszych płuc jest zależna od naszego organizmu i genów, ale również od nas samych. Dostarczanie tlenu do komórek organizmu ma swoją maksymalną wydajność. Zmienia się ona z wiekiem i zależy od naszej aktywności fizycznej.

Podczas treningu bardzo ważny jest prawidłowy i regularny oddech. Wydech powinniśmy wykonywać podczas największego wysiłku, czyli wtedy, kiedy ciężarem treningowym wykonujemy ruch do góry. Uważa się, że jesteśmy silniejsi w fazie wydechu, czyli nasz ogólny wynik jest lepszy podczas wydechu.

Bardzo często na siłowni spotyka się ludzi, którzy wstrzymują oddech lub nie kontrolują regularnego oddychania. Jest to jeden z podstawowych błędów nowicjuszy, ponieważ jeśli wstrzymujemy oddech przy jednoczesnym dużym napięciu mięśniowym, ciśnienie w klatce piersiowej wzrasta, co uniemożliwia powrót krwi do serca przez żyły. Właśnie przez to, po intensywnym treningu mogą pojawić się żylaki.

Bardzo ważny jest więc regularny oddech. Oddech powinien być zsynchronizowany z ruchem naszych mięśni. Pozwala to osiągnąć nam lepsze wyniki na siłowni oraz zmniejszyć stopień zakwasów. Są one kwasem mlekowym, który powstaje podczas niedotlenienia mięśni, w tzw. ,fazie beztlenowej wysiłku. Trwa ona kilka minut.

W ćwiczeniach, oprócz dostarczenia do organizmu tlenu, ważne jest dostarczenie węglowodanów, które dają energię naszym mięśniom. Białko i BCAA dostarczają do mięśni materiału budulcowego. Połączenie wszystkich tych elementów powoduje zwiększenie naszej wydolności na siłowni; sprawia, że spełniamy nasze marzenia dotyczące formy i sylwetki, którą wypracowujemy poprzez dedykację, trening i motywację.

Autor: Dominik Skrzyński