10 PRZYKAZAŃ SKUTECZNEJ REDUKCJI TKANKI TŁUSZCZOWEJ

21 lutego 2018
564 Wyświetleń

redukcja tkanki tłuszczowej

Artykuł poświęcony jest konkretnym poradom, które mają na celu wspierać Twoje działania w redukcji tkanki tłuszczowej, tak aby droga do idealnej, wymarzonej sylwetki była przyjemniejsza w realizacji. Restrykcyjne plany żywieniowe są dedykowane osobom, którym zależy na kluczowej formie w konkretnym dniu, a nawet konkretnej godzinie. Mowa tutaj konkretnie o osobach startujących w zawodach sylwetkowych. Entuzjaści aktywności fizycznej wcale nie mają obowiązku restrykcyjnie trzymać się reżimów żywieniowych, jeśli ich sylwetka nie jest sposobem na życie, a jedynie cennym dodatkiem w ich życiu. Poniżej przedstawię Wam 10 prostych, lecz pomocnych porad – przydatnych w dążeniu do osiągnięcia Waszego redukcyjnego celu, bez nadmiernego ubytku tkanki mięśniowej.

  1. Redukuj nie więcej niż 0,7kg masy ciała tygodniowo. Zbyt szybkie gubienie masy ciała może mieć m.in. niekorzystny wpływ na Twoją gospodarkę hormonalną oraz samopoczucie. Zdrowie jest najważniejsze! Szybciej nie znaczy lepiej! Pamiętaj…!
  2. Na wagę stawaj raz w tygodniu. Nie wpędzaj się w psychiczny labirynt, z którego ciężko później wyjść, ponieważ masa ciała nie zawsze spada tak, jak sobie na początku to założyłeś/założyłaś. To absolutnie normalny stan rzeczy, zważywszy, że na początku naszej drogi gubimy sporą cześć wody „zalewającej” organizm.
  3. Ogranicz spożywanie tłuszczów zwierzęcych na rzecz tłuszczów roślinnych, które są łatwiej angażowane jako źródło energii, szczególnie podczas wysiłków tlenowych.
  4. Żadnych „złotych środków” farmakologicznych (zapewne każdy z Was wie, o czym mowa…). Ceń swoje zdrowie! Droga na skróty może mieć katastrofalne skutki w przyszłości.
  5. Stosowanie w legalnej i zdrowej suplementacji tzw. „spalaczy tłuszczu”, w porach około treningowych, wspomoże Twoje działanie w kierunku redukcji zbędnego „balastu”.
  6. Spożywaj regularnie 4-5 posiłków dziennie, by stale napędzać Swój metabolizm.
  7. Spożywaj jako źródło węglowodanów produkty nieprzetworzone, o niskim indeksie glikemicznym, wolno przyswajalne.
  8. Ogranicz nadmierne spożywanie cukrów prostych, które powodują niekorzystną „huśtawkę” poziomu insuliny we krwi. Prawidłowa praca trzustki, bez permanentnego i gwałtownego wyrzutu insuliny do krwi, przyczyni się do efektywniejszej redukcji tkanki tłuszczowej.
  9. Spożywaj min. 30ml wody na każdy kg masy ciała. Woda jest absolutnym fundamentem wszystkich przemian metabolicznych w Twoim organizmie. Optymalne nawodnienie to podstawa w Twoim dążeniu do wymarzonej sylwetki.
  10. Preferuj w swoich „rozpiskach treningowych” aktywność aerobową oraz interwały, zamiennie po każdym treningu siłowym. Powyższa forma treningów znakomicie angażuje pokłady energii pochodzące z tkanki tłuszczowej, a tym samym przekłada się na skuteczne zwalczanie zbędnych kilogramów.

Krótko, zwięźle i na temat… Pamiętaj, że zarówno żywienie, jak i trening, ma być dla Ciebie przyjemnością. Plany żywieniowe mają dostarczać smacznych posiłków, a treningi powinny cieszyć. Nie nakładaj sobie ram… że np. musisz sobie coś udowodnić za wszelką cenę. Dodatkowy stres wynikający z takiej postawy będzie upośledzał redukcję tkanki tłuszczowej na rzecz ubytku tkanki mięśniowej. Chcemy zachować jak najwięcej mięśni, przy możliwie największej utracie tkanki tłuszczowej. Grunt to systematyka w dążeniu do celu; efekty przyjdą – zobaczysz!  Powodzenia!!!

Krzysztof Bałakier