Witaminy z grupy B. Poznaj ich zalety. Część 1

27 grudnia 2017
590 Wyświetleń


Witaminy to związki chemiczne, które są niezbędne dla zachowania zdrowia i prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Niektóre z nich mają jednorodną budowę, inne zaś obejmują kilka związków chemicznych. Do tej drugiej kategorii zalicza się witaminy z grupy B: tiaminę (B1), ryboflawinę (B2), niacynę (B3), cholinę (B4), kwas pantotenowy (B5), pirydoksynę (B6), biotynę (B7), inozytol (B8) kwas foliowy (B9) oraz kobalaminę (B12).

Gold-Vit B Forte

Jest to niezwykle interesująca grupa związków, kojarzona przede wszystkim z pozytywnym wpływem na układ nerwowy. Jednak to nie ich jedyna zaleta.

Przekonajcie się sami!

B12 FORTE BIO-COMPLEX

Witamina

Zalety

Objawy niedoboru

Źródła

B1 Wspiera prawidłowy metabolizm, zapobiega zapaleniu i uszkodzeniu nerwów, wspiera pracę układu krążenia dzięki udziałowi w produkcji acetylocholiny, poprawia odporność i funkcje kognitywne, zapobiega jaskrze, pomaga w leczeniu alkoholizmu Zaburzenia apetytu, gwałtowna utrata lub przybieranie na wadze, problemy z trawieniem, drażliwość, osłabienie mięśniowe, zmęczenie, osłabienie pamięci krótkotrwałej, zapalenie nerwów Drożdże, orzechy makadamia, podroby, mięso czerwone, soczewica, fasola
B2 Zapobiega bólom głowy, wspiera leczenie anemii, działa pozytywnie na skórę i włosy, wspomaga rozkład składników odżywczych dla celów energetycznych Choroby układu nerwowego, anemia, infekcje w jamie ustnej, bóle mięśniowe, choroby oczu, rozregulowanie pracy tarczycy Wątróbka wołowa, nabiał, chude mięso, grzyby, migdały, jaja
B3 Obniża zbyt wysoki poziom cholesterolu, wspomaga leczenie cukrzycy, obniża ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, poprawia funkcjonowanie CUN- u, pozytywnie wpływa na skórę (trądzik), wspomaga leczenie depresji i bezsenności, wspomaga leczenie artretyzmu Pelagra, upośledzenie czynności mózgu i psychoza, obrzęk błony śluzowej i zaburzenia żołądkowo-jelitowe Pierś kurczaka, tuńczyk, wołowina, nasiona słonecznika, łosoś, sardynki, indyk
B4 Wspomaga tworzenie CUN-u i OUN-u płodu, pomaga utrzymywać prawidłowe funkcje kognitywne, a także pracę komórek układu oddechowego i mięśniowego Otłuszczenie wątroby, nieprawidłowy metabolizm LDL i trójglicerydów, dolegliwości ze strony układu krążenia, zaparcia Zółtka jaj, podroby, rośliny strączkowe, ryby, orzechy
B5 Poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego, obniża poziom LDL i trójglicerydów, utrzymuje optymalne tempo metabolizmu, wspiera pracę układu nerwowego i syntezę acetylocholiny, reguluje gospodarkę hormonalną, poprawia odpowiedź na stres, wspiera leczenie ran i pracę układu odpornościowego Zmęczenie, drażliwość, bezsenność, depresja, dolegliwości żołądkowo-jelitowe, skurcze mięśni i infekcje górnych dróg oddechowych Podroby, płatki owsiane, orzechy, jaja
B6 Utrzymuje zdrowe naczynia krwionośne dzięki kontroli poziomu homocysteiny, leczy anemię, poprawia nastrój i pracę mózgu, zmniejsza ryzyko upośledzenia ruchowego u starszych osób, obniża ciśnienie krwi, pomaga regulować sen, wspomaga leczenie astmy i artretyzmu, łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego Anemia, apatia, zaburzenia snu, pogorszenie sprawności umysłowej, wypadanie włosów, osłabienie układu odpornościowego Drób, pistacje, ryby, awokado, melasa, nasiona słonecznika, sezam, ciecierzyca

Część 2

Joanna Rogers