Trening z plecakiem

10 października 2018
36 Wyświetleń

Bardzo często, kiedy jesteśmy na wakacjach, brakuje nam siłowni i regularnych treningów. W niecodziennych miejscach możemy nie mieć dostępu do specjalistycznych przyrządów treningowych, maszyn i wolnych ciężarów. W takiej sytuacji przydaje się kreatywność. Najczęściej używanym przez nas przedmiotem na wakacjach, w podróży, jest plecak. Można do niego włożyć ciężkie przedmioty i dopasowywać obciążenie do naszych indywidualnych potrzeb. Przy jego pomocy możemy wykonać całkowity trening naszego ciała.

Pierwszym ćwiczeniem, do którego będzie nam potrzebny plecak, jest przysiad z plecakiem trzymanym przed nami. Wystarczy ułożyć go na ramionach i przedramionach. W szerokim rozkroku, powoli i dokładnie wykonujemy przysiad, wypychając biodra do przodu w końcowej fazie ruchu.

Następne ćwiczenie to brzuszki. Należy położyć się tyłem na ziemi, z ugiętymi nogami. Plecak trzymamy przed sobą, z wyprostowanymi przez cały czas rękami. Zaczynamy ćwiczenie z tułowiem wzdłuż ziemi, kończymy ruch z tułowiem prostopadłym do podłoża.

Kolejne ćwiczenie będzie polegało na spacerze wykrocznym. Trzymając plecak nad głową robimy wykrok naprzemiennie, lewą i prawą nogą. Warto pamiętać, aby na chwilę zatrzymać ruch w wykroku.

Następne ćwiczenie będzie bazowało na przysiadzie. Dokładamy do niego wyciskanie naszego plecaka po zakończeniu przysiadu. Podczas przysiadu plecak trzymamy przed sobą, opierając go na ramionach. Po zakończeniu ruchu prostujemy ręce razem z plecakiem, po czym kładziemy go znowu na nasze ramiona i powtarzamy ćwiczenie.

Kolejnym ćwiczeniem jest zwykła pompka. Aby utrudnić sobie ruch, a przez to zwiększyć efektywność naszego treningu, zakładamy na plecy plecak z odpowiednim obciążeniem, aby być w stanie zrobić 10-12 pompek na serię.

Ćwiczenia te w odpowiedni sposób wykorzystują większość trenowanych przez nas partii mięśniowych. W znaczącym stopniu wykorzystywane są nasze nogi, plecy, ramiona i brzuch. Należy przy tym pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

Autor: Dominik Skrzyński