Trening mięśni brzucha

26 sierpnia 2018
71 Wyświetleń

Ważną partią mięśniową, w kontekście budowania siły, są mięśnie brzucha. Są one przeciwstawne do pleców i maksymalnie napięte podczas wyciskania sztangi leżąc. Widoczne mięśnie brzucha są oznaką dobrze rozbudowanych, wszystkich partii mięśniowych, oraz niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Mają one walory estetyczne, lecz także pomagają znacząco w wyciskaniu sztangi, podtrzymując inne mięśnie.

Trening brzucha powinien się odbywać 2-3 razy w tygodniu. Jeśli trening wykonujemy z obciążeniem, staje się on intensywniejszy i możemy go wykonywać jedynie raz w tygodniu.

Powszechne jest przekonanie, że ćwiczenia na brzuch stanowią tylko rozgrzewkę przed faktycznym treningiem na siłowni. Jest ono mylne. Przed samym treningiem brzucha powinno się zrobić rozgrzewkę równie intensywną, jak przy trenowaniu innych partii mięśniowych.

Pierwszym ćwiczeniem na mięśnie brzucha są skłony na ławce skośnej z głową w dół. Aby zwiększyć efektywność ćwiczenia, można trzymać ciężar z tyłu głowy. Tułów należy unosić do góry. Ćwiczenie to wykonujemy w 5 seriach po 6 do 10 powtórzeń.

Kolejnym ćwiczeniem są ,,allahy”. Są one wykonywane na maszynie. W pozycji klęczącej, z linką nad głową, należy zgiąć tułów w dół. Ćwiczenie to powinno być wykonywane w 5 seriach po 8 do 12 powtórzeń. Z kolejnymi seriami zwiększamy obciążenie.

Następnym ćwiczeniem są wznosy nóg do góry w pozycji leżącej. Podtrzymując się na przedramionach, unosimy nogi w górę. W celu zwiększenia efektywności ćwiczenia można przyczepić do kostek ciężarki. Wykonujemy 5 serii po 8 do 12 powtórzeń z obciążeniem. Następnie 6-tą, ostatnią serię, już bez obciążenia, z maksymalną liczbą powtórzeń. Ćwiczenie to znakomicie wzmacnia dolne partie brzucha.

Nawet najintensywniejsze ćwiczenia na mięśnie brzucha nie mogą zastąpić odpowiedniej diety. Bez diety można je jedynie wytrenować i wzmocnić, pozostają one jednak ukryte, nie widać charakterystycznego „kaloryfera”, o co przecież tak naprawdę nam chodzi.

Autor: Dominik Skrzyński