KWAS ALA – ALFA LIPONOWY – dla kogo?

19 stycznia 2018
652 Wyświetleń


Należy do grona nasyconych kwasów tłuszczowych, występuje także pod nazwą kwasu tiooktanowego.

Posiada dobrą rozpuszczalność zarówno w tłuszczach, jak i w wodzie, przez co jest wysoce przyswajalny przez nasz organizm.

Jest naturalnie produkowany przez organizm, niestety często w niewystarczającej ilości.

Jego działanie jest naprawdę wszechstronne, przede wszystkim jest jednym z najsilniejszych antyoksydantów.

Dzięki niszczeniu dużej ilości wolnych rodników detoksykuje cały ustrój i przywraca jego właściwą homeostazę. Wzmacnia także działanie innych antyoksydantów, głównie witamin C i E.

Ważnym jego działaniem jest również zwiększenie poziomu cysteiny, przez co zabezpiecza wątrobę przed działaniem substancji toksycznych.

Wspomaga pracę serca i układu krążenia oraz sprzyja normalizacji ciśnienia.

Korzystnie wpływa na metabolizm, poprawia i przyspiesza przekształcanie glukozy w postać magazynową – glikogen.

U osób dążących do redukcji masy ciała ogranicza apetyt poprzez regulację poziomu cukru we krwi. Przy niskokalorycznej diecie ułatwia redukcję tłuszczu, chroniąc jednocześnie przed utratą masy mięśniowej. Pozwala zredukować do 10% masy tłuszczu całkowitego i zyskać do 15% beztłuszczowej masy ciała, czyli głównie tkanki mięśniowej.

Wśród sportowców zwiększa wydolność siłową organizmu oraz zmniejsza zmęczenie, głównie dzięki zwiększaniu zapasów glikogenu. Podawany łącznie z kreatyną pozwala zgromadzić w mięśniach o ok. 20% więcej fosfokreatyny (aktywnej metabolicznie formy kreatyny), aniżeli sama kreatyna. ALA zwiększa aktywność enzymu produkującego białka w mięśniach (tzw. kinazy mTOR) i hamuje produkcję hormonu utrudniającego rozwój umięśnienia (miostatyny), dzięki czemu nasila wytwarzanie białek kurczliwych włókien mięśniowych, odpowiedzialnych za masę i siłę mięśni sportowca.

KWAS ALA - ALFA LIPONOWY – dla kogo?

ALA 200

Dodatkowo, wspomagając układ krążenia, poprawia funkcjonowanie mięśnia sercowego.

Wykorzystuje się go także do łagodzenia stanów związanych z przeciążeniem narządu ruchu.

Jeżeli chodzi o dawkowanie, to w celach profilaktycznych powinno ono wynosić ok. 300-500 mg dziennie.

Natomiast osoby aktywne fizycznie i sportowcy mogą przyjmować od 600 do 1200 mg kwasu tiooktanowego dziennie.

Można dołączyć go do diety w postaci suplementu lub wprowadzić większe ilości takich warzyw, jak: brokuły, brukselka, groszek, ziemniaki czy szpinak.

Kwas alfa-liponowy znalazł nawet zastosowanie jako suplement wpływający korzystnie na nasz stan psychiczny.

Warto go włączyć na stałe do swojej suplementacji, gdyż długotrwale stosowany, nawet rzez cały rok, nie wiąże się z żadnymi niedogodnościami.

Michał Droszczyński