JESTEŚ NA DIECIE? NIE PATRZ NA JEDZENIE!

16 stycznia 2017
246 Wyświetleń

Dla większości z Was zapewne zakończył się już okres redukcji – w końcu mamy wrzesień, czyli miesiąc, w którym zakrywamy „kaloryfer” i zaczynamy myśleć o kolejnym powiększeniu masy mięśniowej. Jeśli jednak ktoś jeszcze szlifuje formę i planuje wyjazd np. nad ciepłe morza, powinien zwrócić uwagę na to, co mają nam do powiedzenia naukowcy z Niemiec.

Uważny Czytelnik magazynu Perfect Body wie, że obco brzmiąca nazwa „grelina” oznacza hormon produkowany przez nasz układ trawienny (głównie w żołądku i po części w trzustce). Jego stężenie rośnie przed spodziewanym posiłkiem, maleje zaś po konsumpcji.

Co warto zapamiętać, układając plan dietetyczny – starajcie się wprowadzić stały wzorzec czasu spożywania posiłków, a będziecie odczuwać mniejszy głód, co uczyni Waszą redukcję łatwiejszą.

Jak donoszą naukowcy z Niemiec, niestety, sama reguła stałych pór posiłków może nie być wystarczająca. Okazuje się bowiem, że już widok jedzenia powoduje zwiększone wydzielanie hormonu – przez co stajemy się coraz bardziej głodni. W badaniu co prawda nie wzięła udziału znacząca ilość osób, ale wszyscy byli młodzi i zdrowi, należy więc z uwagą podejść do wyników eksperymentu. Ze swojej strony, jako zwolennik diety JEM / NIE JEM i stałych pór spożywania posiłków, wyznam, że gdy przygotowuję oprawę graficzną artykułów do magazynu Perfect Body i przeglądam zdjęcia jedzenia – faktycznie odczuwam zwiększone odczucie głodu. Sprawdźcie na sobie czy macie z tym problem i dajcie nam znać. Jeśli jednak zauważycie taką zależność, „podziękujcie” badaczom z Niemiec i starajcie się podczas diety redukcyjnej unikać wszelkich pokus płynących np. z telewizji. Innymi słowy – pomijajcie reklamy produktów spożywczych.

Bibliografia:

Schüssler P, Kluge M, Yassouridis A, Dresler M, Uhr M, Steiger A., Ghrelin levels increase after pictures showing food., Obesity (Silver Spring). 2012 Jun;20(6):1212-7.