Dieta i suplementacja na początek

20 grudnia 2018
257 Wyświetleń

Rozpoczynając naszą przygodę z siłownią, bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie się i wdrożenie do zmiany stylu naszego życia na zdrowszy i wydajniejszy. Oprócz regularnego i dobrze wyważonego treningu – zarówno siłowego, jak i aerobowego – bardzo ważna jest odpowiednia dieta i suplementacja, połączona z porzuceniem niezdrowych nawyków i ograniczeniem, a najlepiej całkowitym wyeliminowaniem, niektórych używek.

Przede wszystkim należy ograniczyć spożywanie niezdrowych rzeczy; wyłączyć fast-foody, jedzenie smażone na tłuszczu oraz słodycze. W przypadku otyłości, odpowiednio zbilansowana dieta pomaga zbić poziom cholesterolu do jak najbardziej zbliżonego do prawidłowego oraz obniżyć poziom ciśnienia tętniczego krwi, co zmniejszy ryzyko zawału serca, udaru i miażdżycy. Należy pamiętać o spożywaniu odpowiednio dużej ilości białka, które dostarcza naszym mięśniom materiału budulcowego, oraz o węglowodanach, które dostarczają energii podczas treningu.

Bardzo ważne jest zaprzestanie, bądź ograniczenie, spożywania alkoholu, który jest dla nas bardzo szkodliwy. Działa on przede wszystkim szkodliwie na nasz układ nerwowy i zaburza jego funkcjonowanie. Ponadto zawiera on bardzo dużą ilość pustych kalorii, które sprzyjają tyciu. Jednocześnie działa fatalnie na mięśnie.

Podczas treningu, zwłaszcza intensywnego, mogą pojawić się skurcze. Towarzyszący im ból jest spowodowany tym, że mięsień kurczy się i pozostaje napięty przez dłuższy czas. Często spowodowane jest to nieodpowiednim rozgrzaniem mięśni oraz niedoborem minerałów, zwłaszcza magnezu. Warto więc przed treningiem dostarczyć organizmowi magnezu. Warto również przeprowadzić rozgrzewkę dynamiczną przed treningiem oraz statyczną tuż po nim. Rozgrzewki ograniczają również ryzyko kontuzji.

Dodatkowym elementem sportowego trybu życia jest suplementacja. Trzeba jednak pamiętać, że suplementy mają jedynie wspomagać bądź uzupełniać niedobory substancji odżywczych. Kreatyna, BCAA, oraz białko wspomagają przyrost mięśni.

Autor: Dominik Skrzyński