Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Nie wyświetlaj więcej tego komunikatu
strona główna
ZDROWIE
Lepsze jedzenie, szczêœliwsze pociechy
Sławomir Ambroziak
22.08.2011

    Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, znany lepiej jako ADHD, to przypadłość dosyć często dotykająca nasze pociechy. Dziecko z ADHD przysparza matce utrapienia i ‘spędza jej sen z powiek’. Natomiast coraz więcej badań dowodzi, że to zaburzenie może mieć związek z nieprawidłowym żywieniem brzdąców i wyrostków.

    Ostatnie tego typu badanie wykonano w australijskim Perth... Naukowcy z Telethon Institute for Child Health Research, kierowani przez Wendy Oddy, obserwowali na przestrzeni kilku lat nawyki żywieniowe 1800 nastolatków, dzieląc je na ‘zdrowe’ i ‘zachodnie’. Pod tym pierwszym mianem rozumiano dietę opartą o warzywa, owoce, pełne ziarna zbóż i ryby, obfitującą w minerały, witaminy, błonnik i kasy tłuszczowe omega 3. Pod tym drugim – fast foody, produkty ‘na wynos’, pokarmy przetworzone, oczyszczone i smażone, obfitujące w nasycone kwasy tłuszczowe, cukry proste i sól.

    Badanie jednoznacznie udowodniło, że ‘zachodni’ model żywienia zwiększa o 100% ryzyko wystąpienia ADHD u wczesnej młodzieży.

    Analizując wszystkie aspekty tego zjawiska, dr Oddy doszła do wniosku, że kluczem do zrozumienia wpływu diety na ADHD są kwasy tłuszczowe omega 3. Poza minerałami czy witaminami, ‘zdrowa’ dieta – w przeciwieństwie do diety ‘zachodniej’ – dostarcza znacznie więcej tych cennych składników i to w lepszej proporcji do przeciwdziałających im kwasów omega 6. A to właśnie kwasy omega 3 – jak podkreśla badaczka – sprzyjają zdrowiu psychicznemu i optymalnej aktywności mózgu.

    Tu przypomnienie dla młodych Mam – nic lepiej nie smakuje i nie służy lepiej zdrowiu, jak ‘domowy obiadek’.
     

    1137 Podziel się:
     
    Drukuj

    Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
    zaloguj się   › zarejestruj się
    ZAMÓW TERAZ
    Prenumerata_46PB On-line 45

    WYDARZENIA

    Ladies
    NAJNOWSZE VIDEO
    zobacz więcej

    NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKU£Y

    CZYTANE
    OCENIANE
    PRZESYŁANE

    ZADAJ PYTANIE

    Być może odpowiedź znajdziesz w magazynie Perfect Body!
    Aby zadać pytanie musisz być zalogowany.
    zaloguj się   › zarejestruj się

    ANKIETA

    Wybierz najlepsze hasło dla magazynu Perfect Body:
    Perfect Body - encyklopedia dobrej sylwetki
    Perfekcyjnie napisany, dla każdego zrozumiały Perfect Body, doskonały
    Perfect Body - drogowskaz prawdziwego mężczyzny
    Perfect Body, czasopismo każdego sportowca
    Uwaga silny magazyn dla ludzi aktywnych - Perfect Body: Nie otwierać bez konsultacji ze specjalistą.
      wyniki

    NEWSLETTER

    podaj swój e-mail:

    TAGI

    anabolizm mięśnie BCAA HMB HST IGF-1 MAPK/ERK MMA aminokwasy anabolik anabolizm antykatabolik astaksantyna beta karoten białko dieta hipertrofia hormony karotenoidy ksenoestrogeny leucyna mTOR mięśnie plan treningowy policja ramiona regeneracja seks sen sex siła suplementy testosteron tkanka tłuszczowa trening warzywa witamina A wojsko węglowodany


    © Nutrifarm Sp. z o.o.
    All Rights Reserved
    PODSTAWOWE LINKI

    Trening
    Dieta I Suplementacja
    Zdrowie
    Ert
    Kuchnia
    Sex
    WYDAWNICTWO

    Kontakt
    Prenumerata
    Wydarzenia
    Nota prawna
    Polityka Cookies
    TWOJE KONTO

    Zaloguj się
    Zarejestruj
    Przypomnij hasło
    DOŁĄCZ DO NAS

     Facebook
     Twitter
     Youtube

    Do góry ˆ